Employer Branding & Rekrytering

  • 2016
  • F&B Factory
  • Skanska Sverige

Skanska vill stärka sin position som den ledande samhällsutvecklaren. För att kunna leverera med kvalitet i en lång rad stora projekt behöver man rekrytera många erfarna specialister under de närmaste åren. De är högvilt på en överhettad arbetsmarknad. Kommunikationsstrategin bygger på insikten att de vill jobba med de kunnigaste kollegorna i de allra häftigaste projekten. De vill med stolthet kunna säga “det här har jag varit med och byggt”. Allt det kan Skanska erbjuda – vilket vi låter nuvarande Skanska-medarbetare berätta om. Tyngdpunkten ligger på digitala media både internt och externt, t ex Facebook, LinkedIn och OneSkanska . Annonsering i dags-, affärs- och branschpress ökar kampanjens genomslag.

Skanska 1200x628px facebook inlagg 150

Exempel på några Facebook-poster där stolta medarbetare (och deras högprofilerade projekt) presenteras i Skanskas flöde.

Facebook Canvas Ad där Behar Abdullah berättar om sitt arbete på Malmö Live som belönats med priset Årets Bygge 2016. Och en adaptiv kampanjsajt med enkel möjlighet för intressenter att ladda upp sin LinkedIn-profil

04 newspaper adverts mock up l all page skanska
08 newspaper adverts mock up r all page skanska
03 newspaper adverts mock up l down side 2